Ako sa rýchlo zbaliť na dovolenku?

4. júna 2024

 


Počas leta sa posledné roky snažím navštíviť aspoň jednu krajinu, ideálne kde som ešte nebola. Nedá sa povedať, že by som mala more skúseností s cestovaním, ale osvedčilo sa mi niekoľko spôsobov, ako sa rýchlo a efektívne zbaviť na dovolenku, o ktoré sa s vami chcem podeliť: 

1. Zoznam
Keď som išla na dovolenku prvý krát, písala som si zoznam vecí, ktoré si chcem zobrať ručne do diára. To mi ostalo a tak v priebehu rokov zoznam stále aktualizujem podľa typu dovolenky. Teraz má zoznam už digitálnu podobu (nájdete ho v článku ,,Môj packing list"), čo uľahčuje jeho prepisovanie. Nejaký čas bol dokonca rozdelený na osobné veci, oblečenie, kozmetiku. Pokiaľ ide o digitálny program, odporúčam Notion, kde je možné vytvoriť klasický zaškrtávací To do list, kde si môžete odškrtávať už zabalené veci. Osobné veci a základ z kozmetiky ostáva rovnaký, zvyčajne sa mení len zoznam oblečenia. Niekedy je konkrétny, niekedy si napíšem len ,,tri tričká s dlhým rukávom". Zoznam pre mňa nie je o tom, že by som na niečo zabudla, kedysi dávno som sa balila bez neho :D len mám rada organizované veci a upokojuje ma, keď vidím, koľko toho už mám a čo ešte treba zabaliť. 

2. Oblečenie podľa činností/ dní
Čo budete na dovolenke robiť? Ak idete k moru, plavky budú zrejme vašim častým outfitom. Ak plánujete turistiku, vyžaduje si to oblečenie prispôsobené počasiu a terénu. Keď sa chystám na poznávací zájazd, vyberám si outfit na každý deň a pridám dva kusy oblečenia pre prípad horšieho počasia, a to je všetko. Uľahčuje to rozhodovanie, ktoré veci nechať doma. Navyše tým ušetríte miesto v kufri, pretože neberie množstvo vecí zbytočne. 

3. Posledná kontrola 
Napriek zoznamom sa mi občas stane, že si pribalím veci, ktoré reálne nebudem potrebovať a viem o tom. Preto si vždy pred odchodom ešte raz skontrolujem kufor a vyberiem odtiaľ veci, ktoré sú naozaj zbytočné. Možno to bude len jedna maličkosť, na ktorú si ani nespomeniem, ale pred takouto kontrolou nikam nejdem. Už keď sa balíte, je dobré niekoľko krát veci prejsť, či ich skutočne budete potrebovať.

4. Čo najmenej vecí
Keďže vlastním malý kufor, musím sa mu prispôsobiť. Viem, že s väčším by som ťažko manipulovala a nezdvihla ho. Čím menej vecí, tým kratšie sa rozhodujem, čo si oblečiem :D Na prekvapenie, vždy dokážem do kufra zmestiť všetko, hoci keď ho zapínam, musím na ňom sedieť :D

5. Skladanie 
V prípade, že veci neuložíte, nie len, že sa cestou skrčia, ale aj nevyužijete naplno priestor, ktorý vám kufor alebo taška ponúkajú. Oblečenie som si zvykla rolovať, menšie veci dať do tašky navrch, nie do zakutí plného kurfa, kde vznikne maličký priestor. Jediné, s čím stále bojujem sú topánky - nedajú sa ani zložiť a zaberajú dosť miesta, takže si na cestu obúvam tie, ktoré zavadzajú najviac :D 

6. Jedlo a pitie na cestu
Viem, že doteraz si množstvo ľudí berie zásoby z domu. Mne sa to neosvedčilo. Aj tak to nezjem a prinesiem domov, lebo buď jem niečo čerstvé miestne alebo nemám chuť na žiadne jedlo. Moje súčasné jedlo na cesty sa obmedzuje na balík slaných sušienok, sušené ovocie a sladké pečivo. K tomu nosím fľašu s čistou vodou. Keďže som doteraz cestovala prevažne autobusom alebo autom, počas prestávok si pokojne môžete kúpiť na čo máte chuť. A kávu, samozrejme!

Toľko moje preddovolenkové rituály, 

Enjoy xxx, 
Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka