Ako na ,,slowly morning"?

22. mája 2024

 


Pojem ,,slowly morning" je momentálne pomerne populárny. Je to spôsob, ako prežiť pokojný začiatok dňa bez zhonu a nestíhania. Myslím si, že dopriať si pokojné ráno je dar, ktorý by sme si mali dopriať tak často, ako je to možné. 

Keďže posledných 5 mesiacov vstávam do práce o 04:20, čestne priznávam, že o pokojnom ráne sa nedá hovoriť. Z domu odchádzam o 05:00 rozbehaná, neučesaná, s rozviazanými topánkami. Celkom vážne. Celé mesiace sa márne snažím aplikovať svoje predchádzajúce poznatky z rán, kedy som vstávala o milosrdných 05:30, niekedy dokonca o desať minút neskôr. V tom mi pomohlo nastavenie na ,,slowly morning", ktoré bolo úplné skôr tréningom, než teóriou. Za posledných 5 mesiacov som zažila asi len dve skutočne pokojné rána, ale to sa dúfam, čoskoro zmení spolu s mojou prácou. 

Čo mi pomáha prežiť pokojné ráno? 

1. Nevyhnutné činnosti - svoje ráno som zredukovala iba na činnosti, ktoré nutne potrebujem urobiť. V žiadnom prípade nestíham ráno cvičiť, na raňajky zvyčajne nemám chuť, pretože je príliš skoro ráno, písanie denníka alebo manifestácie mi zaberajú ďaleko viac ako pár minút. Mohla by som tieto veci plniť, ale musela by som vstávať ešte skôr a to pri čase 04:20 naozaj nie som ochotná. Zrejme by ani nemalo zmysel ísť vôbec spať. Pokojne si napíšte tie činnosti, ktoré ráno nevyhnutne musíte splniť, všetky ostatné vynechajte. Keď sa naučíte zvládať v pokoji tie nevyhnutné, zistíte, že vám ostane čas aj na tie, ktoré môžete odložiť. 

2. Rutina - hoci som človek, ktorý nemá rád opakujúce sa činnosti, ráno jednoznačne potrebuje štruktúru. Mám malé množstvo času, ktorým disponujem a je potrebné stihnúť milión vecí. Bez efektívneho rozdelenia času sa to zvládnuť nedá. Už viem, koľko mi ktorá činnosť trvá, podľa toho viem, ako ich zoradiť, aby som fungovala a nenechala sa vyradiť nepredvídanou udalosťou. Z postele mierim priamo do kúpeľne, potom sa obliekam a maľujem. Zdá sa, že je to dlhodobo udržateľné. 

3. Skráťte svoje činnosti - ráno nepremýšľam nad tým, čo si oblečiem, premýšľam nad tým večer. Tak isto, raňajky a desiatu pripravujem večer, varené raňajky mávame len, keď sme doma. Kabát si na vešiak v chodbe zavesím už večer, aby som ho ráno nehľadala, len vzala. Kabelku si tiež chystám večer a rovno sa uistím, že tam mám všetko,  čo potrebujem, na čele s kľúčami a peňaženkou. Odkedy som sa začala pravidelne starať o svoju pleť, podarilo sa mi skrátiť aj svoju make-upovú rutinu na polovicu, pretože používam o polovicu menej make-upu, púder, lícenku, rúž, linku na oči a špirálu. Rozhodne to trvá kratšie, než keď si ráno musím robiť peeling, používať očné tiene, ceruzku na obočie alebo tri rôzne make-upy. Pamätajte aj na detaily a pripravte si bižutériu alebo doplnky k oblečeniu. 

4. Vstávanie na budík - schválne mám budík nastavený o 5 minút skôr než potrebujem vstať. Tých 5 minút je pre mňa čas, ktorý venujem prebudeniu sa, natiahnutiu svalov, hlbokému nádychu z otvoreného okna. Je pravda, že sa rýchlo pozriem aj na maily a správy, hoci s tým by som chcela niečo robiť. Ráno neodpisujem, ak to nie je vyslovene súrne. Každé ráno si však pozerám aktuálnu predpoveď počasia na mesto, kam sa chystám. To kvôli tomu, aby som vedela na poslednú chvíľu prispôsobiť svoje pripravené oblečenie. 

Možno sa raz dostanem aj k ránu, kedy si vytvorím priestor pre čítanie, písanie alebo meditáciu. Zatiaľ fungujem takto. Všetko ale závisí od toho, s akým množstvom energie sa ráno zobudím. 

Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka