Úvod do spirituality ☯︎

12. mája 2024



 Keďže články píšem väčšinou o tom, čo sa deje v mojom živote a čo ma zaujíma, už dlho som premýšľala či napísať článok o niečom novom, čo na Kúsku slnka ešte nie je. O téme spirituality som sa rozprávala s mnohými ľuďmi a pre každého to znamenalo niečo iné. Takže považujem za dobrý nápad sa podeliť o svoje vedomosti a subjektívny názor. Súvisí to s tým, že som dnes plánovala epizódu Slnečného podcastu, kde som sa budem zaoberať vzťahom medzi spiritualitou a psychológiou, na ktorú sa veľmi teším. 


Na googli sa dozviete, že spiritualita je duchovný alebo náboženský život prežívaný s vyššou intenzitou alebo spôsob bytia, ktorý odmieta materiálnosť, osobná cesta ponorenia sa do cností a modlitby. Môže to byť pestovanie citlivosti k vnútorným hodnotám. Podľa autora W. Blooma spiritualita ponúka ľuďom  spojenie s energiou všedného dňa, rozvoj súcitu a vedomia, podnety k tomu byť dobrým človekom, pocit zmysluplnosti a integrity, nezávislosť na mienke iných a pretrvávajúci pocit pohody, ktorý podporuje psychické a fyzické zdravie. 


K týmto definíciám sa prikláňam, okrem toho, že neodmietam materiálne vlastníctvo, možno až príliš. Neviem si predstaviť život bez krásnych vecí. Spiritualita pre mňa okrem toho znamená priblíženie sa k duchovnej podstate života, vedomie, že existuje aj niečo iné ako materiálny svet, peniaze, práca. Že existuje duša, ktorá môže k nám prehovoriť. Pre mňa je to viera v niečo, čo nie je vedecky dokázané. V každom prípade, plne súhlasím s tým, že vďaka spiritualite dostáva život vyšší rozmer. Mám to šťastie, že stretávam veľa ľudí, ktorí sú orientovaní podobne ako ja a nestačím im život v materiálnom svete. Vyžadujú naplnenie v niečom, čo je ťažké popísať a dá sa tomu len veriť. Alebo nie. 


V živote som nikoho nepresviedčala o existencií energií, o účinnosti meditácie alebo karme z minulosti... niekto tomu začne veriť sám, niekto neuverí nikdy. A je to absolútne v poriadku. Myslím si, že to kvôli tomu, že niektoré duše sú na to pripravené a niektoré musia ešte prejsť mnohými skúsenosťami. 


Najviac sa mi páči, že vo svete spirituality môžeme veriť čomu chceme. Presne tomu, čo sa nám páči. Môžeme robiť, čo chceme, okrem zlého úmyslu voči niekomu inému. Je to ideálna cesta spoznať sa. Máme úplnú slobodu v tom, ako veľmi sa chceme venovať duchovnému rozvoju. Je to ďalší spôsob vnímania života, ktorý by bol pre mňa bez toho prázdny. Spiritualita nikomu neubližuje, nikoho nenúti. Pre niekoho je to náboženstvo, pre iného viera vo vesmír, v energie alebo v anjelov. 


Môžete veriť aj na jednorožce, ak o nich nikoho nepresviedčate. Spiritualita prináša tú možnosť slobody, ktorá je v tejto spoločnosti taká žiadaná. Buďte otvorení tomu, čo si vaša duša želá. ☀︎


Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎


Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka