RECENZIA: Exorcistuv dum

8. mája 2024


 Kniha, ku ktorej som sa dostala celkom náhodou. Zaujala ma obálkou, pričom červená farba s čiernou je presne tým, čo zabezpečuje znepokojenie. Od knihy som nič neočakávala, okrem toho, čo sľuboval názov - strašidelný dom. Nikdy som o autorovi nepočula, ale podľa toho, čo bolo napísané na obálke ide o autora hororov, ktorý sa zdá byť úspešný. 


Zápletkou je už tradične mladá rodina, ktorá sa nasťahuje na farmu, ktorá je napoly rozpadnutá a očividne ju takmer zničil požiar. Patria k nej veľké pozemky a tak sa rodina psychológa Daniella rozhodne ju kúpiť, obnoviť a potom predať. Počas toho je ale potrebné, aby rodina na farme žila. Už krátko potom ako sa nasťahovali sa začali diať zvláštne veci. 


Hoci príbeh nebol výnimočný, spracovanie sa mi veľmi páčilo. Po veľmi dlhom čase to bol horor, ktorý ma príjemne vystrašil. Strašidelné scény prišli veľmi rýchlo a boli naozaj dosť desivé. Okrem ducha starého exorcistu v dome prebýva ešte niečo ďaleko horšie, čo nenechá na pokoji obyvateľov domu. 


Kniha nie je dlhá a dá sa prečítať za jeden deň. Keďže prezradiť niečo by znamenalo opísať skoro celý dej, ostanem pri tom, že toto bol rozhodne dobrý nákup a že sa kniha zaradila medzi moje obľúbené horory. Niektoré scény mi pripomínali knihu Rituál od Adama Nevilla, ktorá je dodnes tým najdesivejším hororom, aký som čítala. Dalo by sa povedať, že niektoré scény už boli prehnané. Mne sa ale do príbehu celkom hodili a celé to spolu vytváralo logické prepojenie. 


Koniec však prišiel príliš rýchlo a bol trochu uponáhlaný. Myslím, že by sa s ním dalo vyhrať aj lepšie, ale  našťastie úplný koniec to trochu zachránil. Nejde o jeden z tých príbehov, kde sa zlo skončí poslednou stranou. 


Samozrejme, že sa nevyhnem porovnávaniu s Darcy Coates. Myslím, že toto bolo lepšie. Hoci sme sa točili okolo podobnej témy - strašidelný dom a stratené duše, spracovanie sa mi páčilo oveľa viac. Určite sa pozriem po ďalších knihách od tohto autora. 


Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka