5 spôsobov ako nájsť cestu k sebe

23. apríla 2024


Občas sa mi stáva, že sa natoľko sústredím na iných alebo na svoju prácu, že zabudnem na seba. Stáva sa mi to, keď sa okolo mňa deje veľa vecí veľmi rýchlo alebo keď mám odrazu veľa úloh. Spôsoby, ako nájsť cestu k sebe alebo skôr späť k sebe vychádzajú z mojich skúseností. Hoci píšem tento článok s úmyslom pomôcť aspoň jedinému človeku, existuje možnosť, že moje spôsoby nebudú fungovať u každého. To je v poriadku, treba aspoň skúsať, aby sme zistili, čo je najlepšie pre nás.


1.  Všímať si svoje správanie - hoci žijem so sebou už 25 rokov, stále ma dokážu prekvapiť niektoré moje reakcie. Samozrejme, zvyčajne viem odhadnúť svoje reakcie, ale doteraz sa vyskytujú situácie, ktoré sú pre mňa nové a moja reakcia je plne autentická. Neviem, či toto zažívajú aj ostatní ľudia, ale ja sa asi nikdy poriadne nespoznám :D Dajte si šancu spoznať sa. Bez odsúdenia. 


2. Romantizovať svoj život - najúčinnejšie ako si vytvoriť cestu k sebe je venovať sa činnostiam, ktoré máme radi. Ak to nie je možné kvôli času, vždy sa dá nájsť niečo menšie. Mne osobne zaručene pomáha cvičenie, ktoré ma nabije pozitívnou energiou alebo písanie, či rozhovor s kamarátkou. Radosť si môžeme urobiť aj nákupom veci, po ktorej dlho túžime. Je to spôsob, ako samej sebe ukázať, že vnímame svoje potreby a záleží nám na tom, aby sme sa cítili dobre. 


3. Čas so sebou - verím tomu, že byť vystavený vlastným myšlienkam niekedy nie je príjemné, zvlášť, ak si prechádzame niečím ťažkým. Napriek tomu, nikto iný za nás tento život neprežije a ak budeme utekať pred svojimi myšlienkami, nič sa tým nevyrieši. Moje myšlienky patria iba mne. Len ja ich môžem prijať a zmeniť. To isté platí aj pre pocity. Neexistuje iný spôsob, ako sa s nimi vyrovnať, iba prijatie. Netreba zabúdať na to, že myšlienky alebo pocity nám neublížia, bývajú dôsledkom niečoho, čo sme nespracovali. 


4. Odvaha - urobte niečo, čo ste dlho chceli, ale nemali ste na to odvahu. Zoberte si voľno a choďte na výlet, začnite čítať alebo písať, zmeňte účes, vymeňte šatník. Skúste niečo, na čo ste nemali čas alebo vám to pripadalo príliš zložité. Získate tým vyššie sebavedomie a budete na seba pozerať, ako na osobu, ktorá nečaká na rozhodnutie osudu, ale berie svoj život do svojich rúk. 


5. Čo na sebe milujem? - napíšte si zoznam vecí, ktoré na sebe milujete. Môžu to byť vlastnosti, vzhľad alebo správanie, či náročné udalosti, ktoré ste zvládli a chcete sa za ne oceniť. Len vy viete, čím ste si v živote prešli a aké to pre vás bolo. Nikto nemá právo povedať, že ste nič nezažili alebo že sa iní ľudia majú horšie. Snažte sa napísať čo najviac, aspoň 10 vecí. Už len hľadanie týchto pozitívnych vecí vás naladí na pozitívne myšlienky. Zaručene sa budete cítiť lepšie a budete vidieť, že je naozaj veľa vecí, za ktoré si zaslúžite uznanie. Ak vám ho nedá svet, dajte si ho samy. 


Dúfam, že nájdete to, čo vám pomôže ☀︎


Enjoy xxx, 

Lia ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka