RECENZIA: Dvur zázraku

3. apríla 2024

Druhá časť fantasy série o alternatívnej histórií Francúzska. Podľa príbehu sa Kráľ Slnko v roku 1715 premenil na nesmrteľného upíra a vybudoval okolo seba dvor plný podobných upírov. Obeťami tohto systému sa stala rodina Diany de Gastefriche, ktorá sa rozhodla kráľovi pomstiť. Jediný spôsob ako to urobiť je dostať sa k nemu čo najbližšie.

V prvej časti sa stala absolventkou školy, ktorá pripravuje najbližších kráľových služobníkov. Podarí sa jej získať kráľovu dôveru a stať sa členkou dvora vo Versailles. Teraz môže očakávať svoj čas na dokonalú pomstu. Medzitým však musí vyriešiť problém, s ktorým nepočítala - v druhej časti sa objaví záhadná vampírka, ktorá požaduje od kráľa vládu nad Parížom. Ak nedostane, čo chce, vyhráža sa kráľovi.

Keďže Diana nechce, aby ju v pomste niekto predbehol, rozhodne sa dámu zázrakov zastaviť. S pomocou niekoľkých priateľov sa vyberie na výpravu do hlbín Paríža.

Musím priznať, že druhá časť bola o niečo slabšia ako prvá. Dúfam, že ďalšie časti nebudú mať podobnú zápletku - boj o pomstu zmenený na záchranu pôvodnej obete. Svet je stále rovnako zaujímavý a originálny. Autor vykresľuje iba tie podrobnosti, ktoré čitateľ potrebuje vedieť, aby pochopil dej príbehu. Z prvej časti ostalo to, čo sa mi najviac páčilo - dynamický dej, pri ktorom sa nikdy nenudím. Okrem toho má kniha aj nádhernú grafickú stránku. Obsahuje mapy a ilustrácie v začiatku a na konci. To pomáha lepšie si predstaviť svet, ktorý autor vymyslel.

Kniha sa čítala veľmi dobre aj vďaka krátkym kapitolám, ktoré sú písané z pohľadu hlavnej hrdinky Diany. Hneď na začiatku sme vtiahnutí do pokusu o zločin, autor postupne buduje záhadu, ktorá dáva zmysel a je celkom uveriteľná, na to, že ide o fantasy. Aj po druhej časti môžem povedať, že aj ako nečitateľovi fantasy a alternatívnej histórie, táto séria sa mi veľmi páči. Okrem toho, knihy vyzerajú v knižnici naozaj krásne. Viem, že už vyšiel aj tretí diel, ale ešte som si ho nekúpila. Určite to mám v pláne.

Opäť sa stretávame s postavami z prvej časti a pridá sa aj niekoľko nových postáv. Nestrácala som sa v tom, postavy boli dobre odlíšené a mali silné charakterové črty. Diana je postava, ktorú budete mať radi alebo ju budete neznášať. Aj ja mám s ňou ambivalentný vzťah - nepáčia sa mi niektoré jej činy, ale vo výsledku jej fandím. Kniha obsahuje množstvo zvratov a prekvapení, ktoré čitateľov udržiavajú v neustálom napätí. Páči sa mi štýl písania autora, nápad aj svet, v ktorom sa príbeh odohráva.

Teším sa na tretiu časť a som nadšená, že som našla fantasy, ktoré ma baví, napriek tomu, že to vôbec nie je môj žáner.

Bloom ♥︎