RECENZIA: Záhady Redmonda a Haze

14. januára 2024



Knihy, za ktoré som bola v minulom roku naozaj vďačná, boli tieto. Detektívna séria od autorky Iriny Shapiro sa dostala do Českej republiky a bola preložená vo vydavateľstve Vendeta, ktoré je súčasťou Dobrovského. Pôvodná séria má 13 častí, tak som zvedavá koľko ich nakoniec v preklade vyjde. Kiež by všetky, pretože príbehy sú to úžasné! 

Prvú knihu, Vražda v krypte som zaregistrovala hneď ako vyšla na stránkach kníhkupectva Dobrovský. Keďže niesla podtitul - detektívny príbeh z viktoriánskeho Anglicka, bolo mi jasné, že si ju musím prečítať. Krásne tajomná obálka a anotácia opisujúca riešenie vraždy neznámeho mladého muža. Perfektné! 
Keď mi kniha prišla, hneď som sa dala do čítania. A o dva dni som ju dočítala. Aj s odstupom času vlastne neviem, čo by som tejto knihe mohla vytknúť. 
Čítala sa sama. Nestrácali sme čas zbytočnými opismi prostredia. Postavy boli predstavené už počas deja. Kapitoly boli krátke rozprávané z pohľadu dvoch hlavných postáv. Dej bol uveriteľný, napätie sa budovalo postupne a meno vraha som uhádla dve strany pred záverečným odhalením. Áno, takto si predstavujem dokonalú detektívku. 

Postavy lorda Redmonda a konstábla Haze boli opísané tak verne, akoby ich autorka naozaj poznala. Trpeli ľudskými problémami, riešili záležitosti logicky a ich myšlienkové pochody dávali zmysel. Nemohla som uveriť, že držím v rukách takú dobrú knihu! V podstate mi aj bolo jedno akú záhadu riešim, lebo hlavné postavy boli tak dobre napísané, že by som ,,s nimi" riešila čokoľvek. Aby sme hlavné postavy spoznali a boli nám bližšie, autorka sa venovala aj ich osobnému životu, ale v takej rozumnej miere, že to do knihy zapadalo a vôbec to nebolo otravné. Prípadu aj ich životu bola venovaná podobná pozornosť. 

Druhá časť, Vražda v opátstve vôbec netrpela syndrómom druhého dielu. Je možné ju čítať aj samostatne, lebo hoci hlavné postavy ostali, Redmond a Haze riešia celkom iný prípad. Tentoraz ide o vraždu mladej šľachtičnej, ktorú našli vo vysokej tráve neďaleko ruín opátstva. A opäť, aj táto časť bola jednoducho jazda! Od knihy som sa nevedela odlepiť a musela som čítať ďalej, kým sa nedozviem, ako to dopadne. Kniha bola temná, záhadná a miestami nás oboznamovala s praktickými stránkami vyšetrovania zločinu v 19. storočí, takže bolo vidno, že sa autorka na príbeh dobre pripravila. Dej je dynamický, ani na jednej strane som nemala pocit, že sme sa v deji zasekli. Meno páchateľa som tentoraz neuhádla, nevedela som sa rozhodnúť medzi dvomi postavami. Dozvieme sa niečo zo súkromia oboch vyšetrovateľov, vďaka čomu sa dej zase pohne kúsok vpred a minimálne ja som si ich ešte viac zmilovala. Kniha je znovu uveriteľná, aj napriek chýbajúcim detailným opisom mám pocit, že som tam naozaj bola spolu s detektívnmi. 

Asi je vidieť, ako veľmi som z tejto knižnej série nadšená. Príbehy mi sadli akoby boli pre mňa napísné 😃 a naozaj som už dlho nečítala takto dobré detektívky. Takže sa neviem dočkať ďalších častí! 

Enjoy xxx, 
Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka