6 poučení z roku 2023 🌸

6. januára 2024


Čo najdôležitejšie som sa naučila v roku 2023? 

✼  Veriť svojej intuícií: v uplynulom roku sa ani raz nemýlila. Hoci mi často ukazovala veci, ktorým som nemohla uveriť, lebo som ich pokladala za nemožné, nakoniec sa ukázali ako pravdivé. S tým súvisí nasledujúce: 

✼  Nemožné neexistuje: bola som prekvapená, koľko vecí závisí od uhľa pohľadu. Neustále presvedčenie, že sa niečo nemôže stať, že my nemôžeme mať také šťastie alebo že nám sa také veci jednoducho nedejú, je veľmi obmedzujúce. Pravdou je, že sa môže stať čokoľvek, nech sa to zdá hociako neuveriteľné. Na zázraky by sa nemalo veriť, ale spoliehať sa na ne. Všetko je vždy tak, ako má byť. 

✼ Vesmír nefunguje tak, že nám dá čo chceme. Vesmír nám dá príležitosti a odvahu. Ale rozhodnutie, či ich využijeme je na nás. Podobne to funguje aj s ľuďmi. Môžeme požiadať vesmír, aby nám niekoho konkrétneho poslal a čakať, že sa nám ten človek sám ozve. Alebo ho môžeme kontaktovať my a zistiť, či sa s nami chce baviť alebo nie. Zo skúsenosti vidím, že ak to necháme na vesmír, budeme čakať dosť dlho 😁 Alebo tiež, ak si želáme novú pracovnú pozíciu, možno sa dozvieme, že niekde je toto miesto voľné. Napísať žiadosť alebo zavolať už musíme my. Verím tomu, že sa môže stať, že nám miesto ponúknu, lenže naozaj sa môžeme na toto spoliehať? 

✼  Dobrá nálada je vecou rozhodnutia. Aj v temnote je možné nájsť svetlo. Áno, niekedy je potrebné, aby nám pomohol čas. Niekedy je potrebné netlačiť na seba. A rešpektovať svoje pocity. Ale keď sa ráno prebudím, môžem sa sama rozhodnúť, či deň začnem s dobrou alebo so zlou náladou. 

✼ Množstvo ľudí chce zmenu, ale robia všetko ako predtým. Reagujú na udalosti ako predtým a ostávajú v rovnakom kruhu opakujúcich sa udalostí. Skutočná zmena je zmenou nie len správania, ale aj vnímania a hlavne očakávania. Nemôžeme čakať, že sa niečo zmení ak budeme očakávať rovnaké výsledky a budeme veriť, že sa nič zmeniť nemôže. Prípadne ešte očakávame zmenu od iných ľudí, ale my sme presvedčení, že robíme všetko správne. Čokoľvek však chceme zmeniť, musíme začať u seba. Dôležité je tiež odpovedať si na otázku, či nám táto požadovaná zmena stojí za to, aby sme naozaj začali robiť niečo inak. 

✼ Poznať vlastnú hodnotu znamená vedieť, aké správanie voči svojej osobe dokážeme tolerovať. Okrem iného, samozrejme. Ak sa vám nepáči, ako sa k vám niekto správa, povedzte to. Ak to ten človek nevie pochopiť alebo svoje správanie aspoň trochu nezmení, naozaj potrebujete takého človeka v živote? Správanie iných ľudí voči nám nie je naša chyba. Je však na nás, aké správanie voči sebe si necháme. Namiesto urazenia sa a nerozprávania môžeme skúsiť konflikty riešiť: ,,Prepáč, ale dotklo sa ma, čo si mi povedal...,  táto téma je pre mňa citlivá." ,,Prosím, môžeš mi to nabudúce povedať pokojne a bez kriku?" 

Hoci samozrejme, minulý rok priniesol ďaleko viac udalostí z ktorých som sa poučila, toto bolo najdôležitejšie, čo si vždy rada pripomeniem.  A dúfam, že na to tak ľahko nezabudnem ♥️

Enjoy xxx, 
Bloom ♥︎


Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka