Oceánografické múzeum v Monacu

27. októbra 2023



Rozhodla som sa, že Oceánografické múzeum si zaslúži vlastný článok, pretože to bol jeden z najkrajších zážitkov z dovolenky. Myslela som si, že pôjde o obyčajné nudné múzeum, ktorých som už pár navštívila (a preto tam nechodím), ani som ho vopred nevyhľadávala na internete. No už to, že sa múzeum nachádza v historickej budove vedľa nádhernej záhrady so sochami (okrem iného je tam aj socha kňažnej Grace), ma zaujalo a povedala som si, že to určite nebude také zlé. Celá budova pôsobí ako vytesaná do útesu. Nádherné!

V múzeu je zakázané fotiť s bleskom a vstupenka stojí asi 20 eur.




Z trojposchodovej historickej budovy je výhľad na šíre more. Vďaka množstvu okien do veľkých výstavných miestností prúdi dostatok denného svetla. Prvé poschodie múzea sa však nachádza v úplnej tme, z ktorej sa vynárajú slabo osvetlené chodby pomedzi akváriami s morskými živočíchmi, ktoré tu žijú vo svojich prirodzených podmienkach. Mám rada všetko, čo súvisí s morom a hoci sa im zvlášť nevenujem, morské živočíchy patria medzi moje obľúbené tvory. Baví ma sledovať ich život a správanie za akváriovým sklom (aj keď si myslím, že lepšie im je vo svojom domácom prostredí). 



Množstvo živočíchov v múzeu sa nedalo spočítať. Netušila som, že taká veľká zbierka niekde na svete existuje.



Z akvárií je možné sa dostať na terasu odkiaľ je úžasný výhľad na more.




Múzeum založil monacký princ Albert I., ktorý bol nadšeným výskumníkom podmorského sveta. Otvorené bolo v roku 1910 a je vidieť, že je neustále dopĺňané o nové exponáty. Druhé poschodie je venované histórií výskumu. Obsahuje vypreparované zvieratá (čo ma osobne mrzelo), ľadového medveďa, obrovskú korytnačku a polárnu líšku. Okrem toho sú tu vystavené reálne historické potápačské kostýmy (fakt vyzerajú desivo) a predmety, ktoré sa pri výskume používali.






 V ďalšej miestnosti je drevená napodobenina pôvodnej výskumnej lode v skutočnej veľkosti. Vo vnútri sú animácie podmorského sveta. Dá sa ísť až na palubu lode, kde sa budete cítiť presne ako na Titanicu 😀



Schodmi sa dá dostať na balkón pozdĺž celej miestnosti, kde sú interaktívne hry zamerané na záchranu korytnačky, odhad hĺbky morí alebo historické udalosti spojené s výskumom. Všade sú knihy, na rohu za sklom realistická kajuta s historickým nábytkom.

My sme sa na najvyššie poschodie nepozerali, pretože tam mala byť reštaurácia s výhľadom na more a my sme práve išli od obeda. Na predposlednom poschodí, kam sa ide po širokých historických schodoch, sa na strope nachádza obrovská sépia. Musím priznať, že je to trochu desivé prechádzať sa pod telami veľkých a ťažkých živočíchov. Vzadu je miestnosť, v ktorej sa na vysokých paneloch prehráva film o vzniku oceánov. Keďže panely sú oproti sebe a na každom sa prehráva rovnaký film, vyzerá to ako v 3D kine. Keď sa pozriete pod nohy, vidíte animáciu praskania ľadu s každým vašim krokom. Potom sa scéna zmení a okolo vás sa nachádza oceán so svojimi pôvodnými obyvateľmi. V miestnosti je možné posadiť sa na zem a sledovať asi pol hodinový film, ktorý sa zakaždým opakuje. Rozpadávanie sa ľadu je taká realistická scéna, že sme už len čakali, kedy nás ľad zasiahne. 
Podarila sa mi tam veľmi milá selfie s animovanou rybou: 


Toto veľké kino bola jedna z najlepších vec, aké som kedy videla. Nie len, že zaujímalo deti, ktoré utekali od panelu k panelu, aby sa dotkli animovaných zvierat, ale fascinovalo aj dospelých. Vtedy som si povedala, že pomerne vysoké vstúpné za toto naozaj stálo. 

Na konci prehliadky čaká malý obchodík so suvenírmi, cez ktorý prechádzate, aby ste sa dostali von a ten obsahuje snáď všetko od kníh, plyšových hračiek a pohľadníc až po zápisníky, magnetky a oblečenie s motívom morských živočíchov vystavených v múzeu. Samozrejme sme neodišli na prázdno. Uchvátil ma motív ľadových medveďov 😀

Okrem toho má múzeum krásne prepracovanú a prehľadnú stránku:   https://musee.oceano.org/en/

Enjoy xxx, 
Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka