RECENZIA: Voľba

18. septembra 2023

 


Kniha od Nicholasa Sparksa z roku 2007 s pôvodným názvom The Choice bola druhou od tohto autora, ktorú som úspešne dočítala. Treba povedať, že som niekoľko krát vzdala Nejdelší jízdu, ale to len preto, že som sa jednoducho nevedela začítať. 

Voľba hovorí o dvoch mladých ľuďoch, ktorí sa do seba celkom nečakane zamilujú. Spoločný život však prináša nie len tie pekné zážitky, ale aj veľmi ťažkú voľbu. 

Knihu som si vzala so sebou na dovolenku na Francúzsku rivieru. Bolo mi jasné, že tam asi nebudem mať veľa času na čítanie, ale cestu som si tým spríjemnila. Počas cesty tam som zvládla dočítať po stranu 120 a musela som uznať, že sa kniha čítala veľmi dobre. Nečala som nič konkrétne, ale vyzeralo to ako zamilovaný príbeh. 

Ukázalo sa, že Voľba bola pre mňa skvelá voľba na dovolenku. Chcela som niečo odpočinkové, možno trochu romantické, ale zároveň som sa chcela vyhnúť obyčajným romanciam, ktoré by som zrejme v polovici cesty hodila o zem. Romantické príbehy som totiž vyradila zo svojej TBR už dávno, odkedy ma ich neuveriteľnosť a často nezmyselnosť začali nie len iritovať, ale aj nepredstaviteľne rozčuľovať. 
 
Na druhej strane, keď som doma v čítaní pokračovala, nad jednou scénou som poriadne krútila hlavou. Akoby autor nevedel opisovať rozvíjajúci sa vzťah alebo tým nechcel strácať čas. Hlavné postavy už niekoľko dní od zoznámenia postavil pred hotovú vec a nechal ich vyhlásiť, že sú zamilovaní. Odpustila som to len preto, že išlo o Sparksa a nebola som si istá, čo ďalšie v knihe chystá, pretože mi bolo jasné, že toto nie je autor obyčajných príbehov. 

Aj vďaka výbornému prekladu sa kniha čítala sama. Nechcela som ju pustiť z rúk a dočítala som ju hneď deň po návrate z dovolenky. Hoci láska hlavných postáv bola pre mňa trochu neuveriteľná, veľmi sa mi zapáčila postava Travisa, pretože mi pripomínala človeka, ktorého osobne poznám. Keď som sa po dočítaní pozrela na goodreads, prekvapilo ma, koľko negatívnych recenzií kniha má. Ja som jej dala 5 hviezdičiek. 



Príbeh bol veľmi jednoduchý. Ako býva u Sparksa zvykom, mal hlbší presah. Najdôležitejšia voľba bola dobre popísaná, bol jej venovaný dostatočný priestor. Musela som čítať ďalej lebo som bola naozaj zvedavá, čo sa stane a ako príbeh skončí. Kniha nemá ani 300 strán a taký rozsah jej aj svedčí, pretože neviem kam by sa príbeh ďalej uberal. 

Záver ma prekvapil. Autor dal hlavnej postave na výber medzi nádejou a dodržaním sľubu milovanému človeku. Naozaj som netušila ako to dopadne. Našťastie, koniec prišiel celkom rýchlo a záverečná veta nepriniesla zvrat, takže som ani neplakala dojatím. Nerada plačem pri knihách lebo potom nevidím na text :D 

Od autora mám po prvej knihe, čo som od neho prečítala (Čo s láskou) veľké očakávania a ani teraz som nebola sklamaná. Možno príbeh nemal taký rozsah a nebol tak detailný ako sme uňho zvyknutí, ale mne sa kniha páčila a pokojne si ju prečítam znova. 

Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka