RECENZIA: Diablov labyrint

18. septembra 2023



Ďalšia kniha prečítaná počas Summerweenu (výzva, počas ktorej sa majú čítať strašidelné knihy v lete) a hoci išlo o náhodný objav z antikvariátu, rozhodne nesklamala. 

Celá kniha je v angličtine a keď prišla, celkom ma vydesila. Je to presne ten klasický kabelkový formát, ktorý je skladný a ľahko sa prenáša, ale obsahuje minimálne 400 strán hustého textu s malými písmenami. Na prvý pohľad ma naozaj odradila, ale keďže som si ju kúpila hlavne kvôli Summerweenu, rozhodla som sa, že to skúsim. Zaujala ma hlavne tou obálkou a anotácia znela ako zaujímavý príbeh, tak som si povedala, že ani cudzí jazyk by nemusel byť problém. 

Na začiatku som mala problém sa začítať, ale to bolo zrejme preto, že je kniha anglicky a trvalo mi zorientovať sa v postavách. Tých tam vôbec nie je veľa, hlavnou postavou je 15 ročný Ryan, ktorý prichádza do internátnej školy, ktorá je skôr náboženskou inštitúciou, pretože ju vedú mnísi a mníšky. 

Prostredie však pôsobí odzačiatku veľmi temne a my sa dozvedáme o tajomstvách, ktoré prestížna škola skrýva. Už v anotácií je napísané, že pôjde o tému exorcizmu a naozaj, kniha hovorí o nadprirodzených bytostiach, ktoré sa prejavujú pomocou študentov školy. Začína sa boj so skutočným zlom, ktorý som mohla sledovať, akoby sa odohrával predo mnou. 

Keď som sa dokázala začítať, nemohla som knihu odložiť. Autor písal krátke kapitoly, ktoré sa končili otvorene, takže som musela čítať ďalej. Tých 400 strán ubehlo oveľa rýchlejšie, než som pôvodne očakávala.

Moja znalosť angličtiny nie je zďaleka dokonalá a knihy v tomto jazyku sa mi čítajú pomalšie. Túto som však dokázala pokojne čítať bez prekladača. Neviem posúdiť, či bola písaná jednoducho, alebo sa moje porozumenie zlepšilo. Stránky však ubiehali jedna za druhou. Autor naozaj dobre budoval napätie a niektoré scény by som považovala za desivé, ibaže ma knihy nedokážu vydesiť tak ľahko. 

Samozrejme, išlo o horor a ja som o autorovi Johnovi Saulovi zistila, že je autorom mnohých hororov a niektoré boli dokonca preložené do češtiny alebo slovenčiny. Sú dostupné v antikvariátoch. Takže, keď budem objednávať nabudúce, určite si vyberiem niečo ďalšie, ale preložené, aby som nečítala jednu knihu mesiac. 

Na to, že som od knihy nemala žiadne očakávania bol výsledok perfektný. Koniec bol trochu predvídateľný, ale vôbec to nevadilo. Celý príbeh pôsobil komplexne, odpovedal na väčšinu otázok (možno aj na všetky, len som to možno prehliadla, keďže kniha je v angličtine). V každom prípade, knihu s témou exorcizmu som ešte nečítala a táto príjemne prekvapila. 


Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎



© Kúsok slnka