RECENZIA: Anjeli a démoni

11. septembra 2023

 

Nie len že sa tento rok nesie v znamení dobrých kníh, ale aj v splnení knižných snov. Jedným z nich bolo prečítať aspoň jednu knižku od Dana Browna, jedného z najznámejších spisovateľov detektívok a krimi. Niekoľko krát som už začala pozerať sfilmovanú verziu Anjelov a démonov, ale bolo to na mňa príliš desivé a tak som to nedopozerala. Kniha je však niečo iné a tak som rada, že som sa k nej konečne dostala. 


Ide o knihu z antikvariátu Knihobot, ktorá ponúka množstvo rôznych výtlačkov kníh od tohto autora v rôznych jazykoch. Hoci najznámejšou knihou Dana Browna je určite Da Vinciho kód, zvolila som túto, keďže som sa dozvedela, že táto séria na seba nutne nenadväzuje. Jednoducho som bola zvedavá. 


Pravdou je, že mi trvalo, kým sa do knihy začítala. Asi tak tri kapitoly. Potom som si zvykla na dynamický štýl písania autora, menej popisov a pútavý dej. Potom som už knihu odložila len veľmi neochotne. 


Hlavnou postavou je odborník na symboliku Robert Langdon, ktorý je privolaný do tajnej organizácie, aby pomohol vyriešiť záhadnú vraždu jedného z vedcov. Zdá sa, že za vraždou stojí historické spoločenstvo, ktoré podľa všetkého malo ukončiť svoju činnosť už v dávnej minulosti. Cesta za objasnením záhady vedie až do Vatikánu k najvyšším predstaviteľom Cirkvi. 


Hoci kniha obsahuje vyše 500 strán, krátke kapitoly čítanie uľahčujú. Navyše veľmi ma bavil spôsob písania autora, ktorý čitateľovi nedá vydýchnuť. Dej nestojí na mieste, ale dynamicky pokračuje, v každej kapitole sa niečo deje a príbeh sa ženie vpred závratnou rýchlosťou. Na prvý pohľad jednoduchá záhada sa mení na hlboké tajomstvo, ktoré pretrvaváva celé storočia. Autor mal knihu dôkladne premyslenú, čo naozaj oceňujem a v celom príbehu som nenašla jediné hluché miesto alebo popis, ktorý by sa tam nehodil, bol by navyše alebo zdržoval dej. 


K hlavnej postave Roberta Langdona sa pridá Vittoria Vetrová, talianska vedkyňa, ktorá je rozhodnutá objasniť smrť svojho otca a mne sa veľmi páčil spôsob, akým sa obe postavy dopĺňali. Celý príbeh bol dokonale premyslený, na konci neostali otázky, ktoré by boli nezodpovedané. Ku koncu knihy som si už myslela ako to dopadne a kto je páchateľom v tomto prípade a hoci som mala pravdu, riešenie nebolo prvoplánové, takže som nebola sklamaná. 


Konečne som pochopila, prečo je Dan Brown taký obľúbený autor. Zaradila som sa medzi jeho čitateľov a už teraz sa teším, kedy sa mi do rúk dostane ďalšia jeho kniha. Odporúčam všetkým, nie len tým, ktorí majú radi detektívky a thrillery. 


Hoci recenziu píšem už nejaký čas po dočítaní knihy, neviem si spomenúť na nič, čo by sa mi v diele nepáčilo alebo čo by nedávalo zmysel. Iste, možno keby som chyby hľadala, nejaké by som asi našla, ale v tomto príbehu všetko spolu dokonale hralo a autor sa nezamotal do deja, ktorý vytvoril pre svoje postavy. 


Enjoy xxx, 

Bloom ♥︎

© Kúsok slnka