RECENZIA: Krvavý pomeranč

26. februára 2023



 Kniha z roku 2019, ktorú som zaregistrovala z mnohých strán už keď vyšla. Ani som nevedela, o čom vlastne je, iba som vedela, že je to triler. A tá obálka je nádherná...

Krvavý pomeranč je pomerne tenká kniha, má iba 293 strán. Číta sa naozaj jednoducho, písmenká sú veľké a aj font je iný ako býva obyčajne v knihách. Autorka Harriet Tyceová bola advokátka, preto svoje zážitky použila v príbehu. 

Hlavnou postavou je taktiež advokátka Alison, ktorá má malú dcérku Matildu, manžela a v práci získala svoj prvý prípad vraždy. Okrem problému s pitím má aj milenca, ktorý jej ukazuje striedavo záujem a nezáujem, ale napriek tomu je pre ňu stále príťažlivý. 

Neverila by som, že ma táto kniha bude tak baviť. Potrebovala som vedieť, čo sa stane ďalej, chcela som vedieť, ako to s postavami dopadne. Príbeh je neuveriteľne pútavý. Hoci odhaľuje v podstate tragédiu, neriešené problémy, ktoré sa na seba nabaľujú a neodvratne miera ku katastrofe a my len sledujeme ako sa postavy bezmocne rútia do desivého konca. 

Možno bola kniha taká pútavá preto, že hovorila o skutočnom živote a problémoch, aké zažívame alebo ich vidíme všade okolo. Už dávno sa mi nestalo, aby som knihu zhltla za niekoľko hodín. Na Goodreads som ju ohodnotila 4 ★, pretože tam predsa len boli niektoré nelogické udalosti a hlavne ma občas rozčuľovalo správanie hlavnej postavy, ale bol to ten správny hnev, ktorý ma nútil čítať ďalej. 

Postava Alison si získala moje sympatie okamžite a želala som si, aby sa aspoň pre ňu všetko dobre skončilo. Krvavý pomaranč je zaujímavý názov a vzhľadom k deju má aj dobré opodstatnenie. Nie len, že riešime spolu s advokátkou prípad vraždy, ale aj vidíme osobný, pomaly sa rozpadávajúci život v súkromí. 

Rýchlemu čítaniu napomáhajú krátke kapitoly, ktoré sú stručné a neobsahujú zbytočné opisy. 

Už som čítala trilery, ktoré mali ďaleko viac strán, ale menej príbehu, zatiaľ čo tu som mala pocit, že sa toho stalo neskutočne veľa. V závere sa vyriešilo všetko, čo sa malo, neostali žiadne otvorené otázky. Kniha bola úžasná... želám si prečítať viac podobne skvelých kníh. 

Enjoy xxx, 
Bloom ❤︎

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka