Vision Board 2023

8. januára 2023

 


Moju vision board, ktorú vidíte vyššie, som si vytvorila už druhý rok po sebe. Nie len že je to kreatívna činnosť, ktorá prináša možnosť sa zasnívať a zamyslieť nad tým, čo od života v ďalšom roku chceme, ale má hlavne motivačný charakter. 

Čo je to vision board? 

V preklade ,,tabuľka vizií"je spôsob pripomenutia si svojich cieľov. Štandardne sa vytvára na začiatku nového roka, ale myslím, že je rovnako efektívne ju vytvoriť kedykoľvek máte pocit, že začínate novú životnú kapitolu. Vision board môžete mať vytvorenú z fotiek alebo slov, farebnú, čiernobielu, na papieri alebo v digitálnej forme. Dôležité je mať ju čo najčastejšie pred očami. 

Ako si vytvoriť vision board? 

1. Vyberte si spôsob, ktorý vám je najbližší. Chcete vision board v papierovej alebo digitálnej podobe? 
2. Zamyslite sa nad svojimi cieľmi, ktoré by ste chceli dosiahnuť v budúcom roku alebo v období, ktoré si stanovíte. Ciele alebo sny si môžete napísať alebo aj zoradiť podľa dôležitosti. Nebojte sa byť odvážni, aj malý krok na ceste za snom je dôležitý!
3. Ak ste si vybrali obrázkovú formu vision boar, nájdite si na obrázky, ktoré vystihujú vaše ciele. Môžete hľadať na internete, v časopisoch alebo použiť svoje fotky. Ide o to, aby vám fotky pripomínali vaše plány. Pamätajte, že to robíte pre seba, takže stačí, ak to vám bude dávať zmysel, nikto iný vašej vision board rozumieť nemusí. 
4. Vystavte si vision board niekam, kde ju budete mať na očiach. 

★ Vision board je podľa mňa správne vytvorená vtedy, ak z nej máte dobrý pocit a tešíte sa na plnenie svojich cieľov. Nemali by ste si hovoriť, že sa vám to nepodarí, ale zároveň sa na seba nehnevať ak sa niečo nepodarí splniť. Minulý rok sa mi tiež nesplnila celá vision board a niektoré veci sa opakujú aj v tohtoročnej. 

Moja vision board? 

V uplynulom roku som použila ďaleko viac svojich vlastných fotografií, teraz som našla fotky hlavne na pintereste. Vytvorila som ju v programe Canva, ktorý odporúčam všetkými desiatimi ♡ Vision board je tiež mojím januárovým pozadím na notebooku a mobile. Pripomína mi, čomu sa chcem cez rok venovať a som so sebou spokojná vždy, keď môžem povedať, že som urobila niečo pre splnenie snov. 

✷ prvý obrázok meditujúcej dámy pre mňa symbolizuje duchovný rozvoj, cvičenie a self care

✷ vedľa je obrázok blogu, ktorý symbolizuje pravidelné blogové príspevky a sociálne siete

✷ knižnica a pas v dolnej časti zobrazujú moju túžbu cestovať a viac čítať

✷ pridala som svoje obľúbené citáty a množstvo ozdôb, ktoré ale symbolizujú, že chcem hľadať radosť v maličkostiach a vytvoriť z nasledujúceho roka miesto, kde sa budem cítiť dobre. Množstvo ozdôb symbolizuje mnoho vecí, ktorým sa venujem a tak trochu aj zosobňuje aká som. 

✷ historické obrázky symbolizujú priateľstvá, užívanie si radosti a smiechu, historický podcast do ktorého som sa teraz pustila  a záujem o históriu ako takú

✷ pastelové farby v pravom rohu symbolizujú, že by som sa chcela budúci rok venovať navrhovaniu odevov alebo kresleniu. A tiež je to obrázok, ktorý sa mi veľmi páčil a pripomína mi rozšírenie farieb v mojom šatníku. 

✷ posledné dva obrázky zobrazujú písanie a plánovanie času

✷ v pravom rohu sú tiež farebné obrysy bankoviek, ktoré mi pripomínajú finančný rozpočet

Množstvo inšpirácií na vytvorenie vision board nájdete na pintereste. Za pokus nič nedáte a vždy je dobré na konci roka zhodnotiť, v čo ste sa posunuli a čo by ste chceli v ďalšom roku zlepšiť. 

Držím Vám palce vo všetkom, čo tento rok plánujete ♡

Enjoy xxx, 

Bloom 🖤
© Kúsok slnka