LONDON ADVENTURE: Happy Moments

15. januára 2023


 
Rozhodnutie navštíviť zahraničie v uplynulom roku prišlo dosť neskoro, až v polovici roka. Je pravda, že rada cestujem, ale počas semestra nič také neprichádzalo do úvahy. Čakali ma však posledné prázdniny so statusom študentky a moje vysnené 24. narodeniny. Okrem toho prvý pol rok rozhodne nebol plný spokojnosti a šťastia, takže som si uvedomila, že dovolenka je vlastne to najlepšie, čo pre seba môžem urobiť. 

Jediný človek, ktorého som si vedela predstaviť vedľa seba na cestách bola moja najlepšia kamarátka
🖤Keď som ju oslovila s týmto nápadom, ani dlho neváhala. Za toto jej budem vždy vďačná, pretože keby som niekam išla sama (a že som bola dosť zúfalá na to, aby som išla), nebol by to zďaleka taký zážitok. 



Miesto, ktoré bude našim cieľom nechala na mňa. A tak som niekoľko týždňov prehľadávala stránky, aby som našla niečo, čo by nám obom vyhovovalo. Nakoniec sme sa dohodli, že nepôjdeme na dovolenku, ale skôr na výlet. Mojím snom bol Paríž, ibaže termíny už boli októbrové a to na začiatku semestra. Ako vieme, začiatok semestra je veľmi dôležitý, takže som ho nemohla vynechať. 

Takže sme si vybrali trojdňový výlet do Londýna v polovici septembra. No a teraz môžem povedať, že výlet do Londýna bol jednoznačne najlepší zážitok minulého roka!

Napriek veľmi dlhej ceste som hneď po príchode do Londýna pochopila, že sa tam určite budem chcieť opäť vrátiť. Moje dojmy môžu byť skreslené tým, že sme tam strávili málo času. Ale prvý dojem je neopakovateľný. 

☀︎ Nanešťastie, niekoľko dní pred našim príchodom zomrela kráľovná Alžbeta II. a treba povedať, že celá Veľká Británia bola samozrejme ovplyvnená touto smutnou udalosťou. Vo výklade každého obchodu či služby boli fotografie alebo plagáty zosnulej kráľovnej. Fotografia v rámiku bola dokonca na recepcií nášho hotela. Bolo to veľmi smutné, ale zároveň pekné, že takýmto spôsobom obyvatelia dávali najavo úctu a pripomínajú si pamiatku kráľovnej. 

☀︎ Hoci som navštívila už iné hlavné mestá, nikde nebolo toľko rôznych etník a kultúr na jednom mieste. Na každom kroku sme stretávali ľudí rôznych farieb pleti a patriacich k odlišným kultúram. Celé to vytváralo multikultúrny celok, ktorý však spolu ladil, až som mala pocit, že každý, kto príde do Londýna si v ňom nájde svoje miesto. 



☀︎ Londýn je mesto, ktoré dýcha históriou, aj keď má aj svoju modernú časť. O historické pamiatky a budovy sa očividne dobre starajú, takže som miestami čakala, že sa pred nami zjaví historický koč s koňmi alebo ľudia oblečení v šatách z predminulého storočia.


☀︎ Ubytované sme boli v hotely v židovskej štvrti. Nikdy som nevidela toľko tradične oblečených židov v čiernych kabátoch a čiernych klobúkoch pokope. Inak sa zdá, že išlo o pokojnú štvrť na okraji mesta, kde bola perzská, turecká a ázijská reštaurácia, ázijské a poľské potraviny a dokonca čínsky obchod. A tiež malé kníhkupectvo, ktoré sme samozrejme museli navštíviť ☺️



Keďže všetky zážitky by sa do jedného článku nezmestili, články s názvom LONDON ADVENTURE budú venované výletu do Londýna a všetkému, čo sme tam zažili. 

Enjoy xxx, 
Bloom 🖤

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka