RECENZIA: Rozbité panenky

29. januára 2023


 V poslednom období mám nových kníh menej. Dokonca aj na Vianoce som si želala len štyri. Stihla som ich prečítať ešte v polovici januára, aj keď je pravda, že čítanie už nie je mojím hlavným záujmom. Polička neprečítaných kníh sa naplnila už dávno, ale podarilo sa mi prečítať veľa kníh, ktoré na nej ležali už večnosť a tak sa polovica poličky pozvoľna zmenila na poličku s prečítanými knihami. 

Zmenil sa tiež žáner, z detektívok sa stali thrilery, ktoré nemôžem pustiť z rúk, kým ich neprečítam. Páči sa mi, keď kniha rýchlo uteká, nemusím sa trápiť zložitými slovami, ale nechám sa pohltiť pútavým dejom. Môj štýl čítania a výber žánru sa časom menia, ale nikdy nepovažujem čítanie za súťaž. 

Rozbité panenky sú štvrtým thrilerom zo série od Sarah Flint. Kniha ma zaujala už dávno, ale nechcela som čítať knižnú sériu. Potom som niekde videla,  že knihy na seba zvlášť nenadväzujú a dajú sa čítať samostatne, takže som si ju želala pod stromček. 

Obálka má v sebe čosi temné a morbídne, a spolu s názvom bola to, čo ma zaujalo najviac. Páčila by sa mi viac bez označenia ,,Svetový bestseller", čo je super, ale toto označenie je ako nálepka vytlačené na obale knihy a kazí celkový dojem. Po otvorení knihy sú na prvých a posledných stranách obrázky rozbitých bábik a kniha je očividne ladená do zelena. Vzadu sú zobrazené obálky predchádzajúcich častí série a každá z nich je v inej farbe. Jednoduché, ale pritom originálne. Kniha má veľké okraje, vďaka čomu tých 350 strán utečie ako voda

Hlavnou hrdinkou príbehu je policajná detektívka Charlotte Staffordová, ktorej štvrtý prípad sa začína nájdením dieťaťa medzi odpadkami.
Detektívka je rozhodnutá zistiť, čo sa stalo s matkou dieťaťa a prečo sa tam dostalo. Tým sa ale zapletá do siete špinavého podsvätia, kde zákony píšu majitelia vykričaných domov. 

Keďže ide o thriler, nebudeme vyšetrovať iba jednu vraždu. Samotná autorka pracovala pre Metropolitnú políciu a jej postavy sú inšpirované skutočnými ľuďmi ktorých stretla počas výkonu svojej práce. Na začiatku knihy je dokonca odstavec, ktorý popisuje spomienku autorky, ktorá priamo viedla k napísaniu tejto knihy. 

Musím uznať, že ma kniha príjemne prekvapila. Pri výbere ostatných kníh na Vianoce som evidentne nemala takú šťastnú ruku 😅 Autorka naozaj vie dobre písať, postupne buduje napätie a celé riešenie som uhádla iba niekoľko strán pred koncom. Konečne jedna z kníh, na ktoré nezabudnem krátko po prečítaní. 

Autorka tvrdí, že hlavná hrdinka je jej podobná a naozaj som mala pocit, akoby opisovala človeka, ktorého dobre pozná. To, že Sarah bola súčasťou Metropolitnej polície a príbehy sú inšpirované skutočnosťou sú neodceniteľnou pridanou hodnotou knihy a možno aj knižnej série. Určite sa chystám na ďalšie časti. 

Súkromiu detektívky nebola v knihe venovaná veľká pozornosť, takže kniha sa naozaj dá čítať aj samostatne. Na thriler je v knihe dosť postáv, ale ich správanie do seba zapadá a dáva zmysel. 

V minulom roku som navštívila Londýn, takže mi mnohé miesta, kde sa dej odohrával boli známe a to ma ešte viac vydesilo. Nepochybujem o tom, že niektoré uličky sú v noci skutočne nebezpečné, ale pravdou je, že som na nič také nemyslela, keď som sa po tme s kamarátkou prechádzala po židovskej štvrti...

Ešte viac ma vydesilo, keď autorka popisovala, ako jedna z postáv zapletená do obchodu s ľuďmi nalákala mladé slovenské dievča. Stretli sa pri Eurotunely, ktorý som mala doslova pred očami lebo som tadial išla. Myslím, že z toho popisu by som nepochopila ako presne to tam vyzerá a funguje, keby som to nevidela. 

Na záver treba pripomenúť, že kniha popisuje nie len vraždy a násilie, ale aj závažné témy ako obchod s ľuďmi a prostitúciu, takže ako surovo úprimná nie je vhodná pre čitateľov citlivých na tieto témy.

Enjoy xxx, 

Bloom 🖤

Zverejnenie komentára

© Kúsok slnka