RECENZIA: Královny hruzy

22. apríla 2022

 


Knižka, o ktorej mám pocit, že bola ,,vyrobená pre mňa" 🖤 Keďže milujem horrory (nerada ich pozerám, ale oveľa radšej čítam a píšem), táto kniha neunikla mojej pozornosti. Takže som si prvý krát v tomto roku kúpila knihu, ktorá práve vyšla. 

Kniha je naozaj obrovská, obsahuje viac ako 550 strán a sympatické mi je, že autorkami príbehov sú iba viktoriánske spisovateľky. Nemôžem sa ubrániť obdivu autora, ktorý sa rozhodol strašidelné príbehy týchto autoriek vydať knižne. Skvelá práca! 

26 strašidelných príbehov je obrazom viktoriánskej doby, každý obsahuje jedinečný rukopis autorky. Príbehy sú zoradené podľa roku vydania od najstaršieho po tie, ktoré boli vydané začiatkom 20. storočia. Pred začiatkom príbehu je krátky životopis autorky, prehľad jej najznámejších diel a najdôležitejšie oblasti, ktorým sa v živote venovala. 

Niektoré príbehy ma dokázali vystrašiť, iné boli menej desivé, ale aj tak zaujímavo napísané. Ďalším plusom sú široké okraje v knihe, vďaka ktorým sa číta rýchlo. Keďže ide o poviedky, vedela som, že mám možnosť ktorúkoľvek preskočiť v prípade, že ma nebude baviť. Zvažovala som to iba pri jednej poviedke, inak ma bavili a nemala som problém ich dočítať. 

Medzi autorkami príbehov sú pre mňa väčšinou neznáme autorky. Poznala som iba Mary Shelley, Elizabeth Gaskell, Louisu May Alcott a Helenu Blavatskú. Tým viac oceňujem prácu editora, že zozbieral diela menej známych autoriek a predstavil ich svetu. 

Z knihy som bola nadšená a po nejakom čase ju určite budem čítať znova 🖤 odporúčam ju všetkým, ktorí majú radi klasiku, nie len horrory. 

Kvôli práci a škole som ju čítala skoro dva mesiace, ale to nebránilo tomu, aby som si ju vychutnala naplno. 


Enjoy xxx, 
Lia ♥︎
© Kúsok slnka